Nyhedsbrev nr. 23 - forår 2015

Forfattere

  • Hanne Pico Larsen System Administrator, Copenhagen Business School
  • Thyra Uth Thomsen
  • Judith Lynne Zaichkowsky

Resumé

Velkommen til det treogtyvende ’Nyhedsbrevet om Forbrugeradfærd’. I dette nummer af Nyhedsbrevet bringes to  spændende artikler fra forbrugerforskningens verden.

Den første artikel handler om, hvordan  ’duge’ kan fortælle historier. I  denne artikel beskæftiger adjunkt Hanne Pico Larsen sig med, hvorledes Georg Jensen Damask har fået kunderne til at skrive historier om deres forhold til firmaet og produkterne. Herunder ikke mindst i forbindelse med relanceringen af ’Mælkebøttedugen’, som blev ledsaget af kampagnen ’En dug for en dug’, hvor dugejere blev inviteret til at bytte den gamle dug fra 1972 til en ny – hvis altså den gamle dug blev ledsaget af en historie!

Hører du til de mange forbrugere, som ynder at indkøbe og oplagre gaver til senere brug? Så pas på! Lagring af gaver kan nemlig påvirke gavens værdi og dermed dens evne til at styrke relationen mellem
gavegiver og gavemodtager. Fænomen et ’gaveskabe’ – og ikke mindst
konsekvenserne af disse - er emnet for den anden artikel af lektor Thyra Uth Thomsen og professor Judith Lynne Zaichkowsky.

Downloads

Publiceret

2015-04-27

Nummer

Sektion

Nyhedsbrev