Bibliotekaren flipper - Perspektiver på et paradigmeskift: Fra videnformidling til facilitering og Flipped Learning.

  • Marianne Knudsen Social- og Sundhedsskolen Fredericia-Vejle-Horsens, Afdelingen i Fredericia

Abstract

Ønsket om at højne niveauet samt at skabe større sammenhæng mellem fagene har været drivkraften i den omorganisering, jeg har arbejdet med i forhold til den biblioteksfaglige undervisning, jeg i flere år har stået for på biblioteket. Deltagelsen i et udviklingsprojekt om Flipped Learning samt færdiggørelsen af min masteruddannelse var med til at give mig klarhed over, ”HVORDAN” opgaven skulle gribes an. Dette har blandt andet medført, at min underviserrolle er blevet markant forandret ligesom fokus i undervisningen i langt højere grad er blevet noget så essentielt som eleverne. Således er der i høj grad blevet vendt op og ned på måden at tænke biblioteksundervisning på på Social- og Sundhedsskolens afdeling i Fredericia.
Published
2017-08-07
Section
Artikler