Introduktion til 2. særnummer om Samfundslederskab i det 21. århundrede
DOI:
https://doi.org/10.22439/sis.v35i5.6082Referencer
Abildgaard, A. (2017). Viljen til markedsgørelse: En dispositionel og diagnostisk beskrivelse af ureflekterede sandheder, subjektpositioner og mulig selvformation i offentlig-privat innovation. Aalborg: Aalborg Universitetsforlag. https://doi.org/10.5278/vbn.phd.hum.00076
Arendt, H. (1998). The Human Condition: Second Edition. Chicago: University of Chicago Press.
Bevir, M. (2012). Governance: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press.
Freeman, E. R., Wicks, A. C., & Parmar, B. (2004). Stakeholder Theory and “The Corporate Objective Revisited.” Organization Science, 15(3), 364–369. JSTOR. https://www.jstor.org/stable/30034739 https://doi.org/10.1287/orsc.1040.0066
Friedman. (1970). The Social Responsibility of Business Is to Increase Its Profits. New York Times.
Jackson, M. (2013). The Politics of Storytelling: Variations on a Theme by Hannah Arendt. Copenhagen: Museum Tusculanum Press.
Jørgensen, K. M. (2020a). Samfundslederskab i det 21. Århundrede—Introduktion til særnummer af Samfundslederskab i Skandinavien. Samfundslederskab i Skandinavien, 35(3), 143–146. https://doi.org/10.22439/sis.v35i3.5954
Jørgensen, K. M. (2020b). Storytelling, space and power: An Arendtian account of subjectivity in organizations. Organization. https://doi.org/10.1177/1350508420928522
Mintzberg, H. (2004). Managers, Not MBAs: A Hard Look at the Soft Practice of Managing and Management Development. New York: Berrett-Koehler Publishers. https://doi.org/10.5465/ame.2004.15268779
Mintzberg, H. (2015). Rebalancing Society: Radical Renewal Beyond Left, Right, and Center. New York: Berrett-Koehler Publishers. https://doi.org/10.3917/rimhe.024.0067
Osborne, S. P. (2010). The New Public Governance?: Emerging Perspectives on the Theory and Practice of Public Governance. London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203861684
Porter, M. E., & Kramer, M. R. (2011). Creating Shared Value. Harvard Business Review, 89, 62–77. https://www.hbs.edu/faculty/Pages/item.aspx?num=39071
Raworth, K. (2017). Doughnut Economics: Seven Ways to Think Like a 21st-Century Economist. New York: Random House. https://doi.org/10.33568/rbs.2409
Downloads
Publiceret
Nummer
Sektion
Licens
Forfatteren(ne) giver tilladelse til publicering af artiklen i det aftalte nummer. Forfatteren(ne) bevarer copyright til egne artikler.
SIS’ redaktør har ophavsretten til tidsskriftets design, navn, systematik, særpræg etc. Artikler, der er udgivet i SIS og som er fagligt godkendt af redaktionen til udgivelse, må ikke tilrettes, omredigeres, kopieres eller gengives i uddrag i andre medier uden redaktionens og forfatterens samtykke.
Artikler må ikke offentliggøres af forfatteren(ne) andetsteds uden indhentning af godkendelse fra ansvarshavende redaktør. SIS’ redaktør er dog altid forfatteren(ne) behjælpelig med at udgive artikler i særtryk samt udbrede artiklerne til andre udgivere, men kun efter aftale med forfatteren(ne) og med angivelse af, at artiklen oprindeligt blev publiceret i SIS.