Fællesskabende processer i og på tværs af civilsamfund og kommune
DOI:
https://doi.org/10.22439/sis.v38i2.6906Referencer
Aakjær, M., Bjergkilde, D., & Pallesen, E. (2021). Fællesskabelse - opbrud, nedbrud eller nybrud i organisering af velfærd mellem kommune og civilsamfund. Samfundslederskab i Skandinavien, 37 (2), 80-89. https://doi.org/10.22439/sis.v37i2.6594
Aakjær, M., & Pallesen, E. (2020). Ledelse af fællesskabelse. Samfundslederskab i Skandinavien, 35(1), 55-78. https://doi.org/10.22439/sis.v35i1.5921
Barad, K. (2007). Meeting the universe halfway: quantum physics and the entanglement of matter and meaning. Duke University Press. https://doi.org/10.2307/j.ctv12101zq
Bjergkilde, D. (2019). Du rykker dig, når du bliver udfordret. Følelses- og motivationsarbejde som strategi for forandringsprocesser. I K. Kousholt, M. Nissen, & J. Krejlser (Red.), At skulle ville. Om motivationsarbejde og motivationens tilblivelse og effekter (s. 69-90).
Bjergkilde, D. (2021). Ledelse og organisering af fællesskabende forandringsprocesser i folkeskolen. Læsninger af tilblivelser, tærskler og fravær i skolen: Ph.d. afhandling. Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse. Aarhus Universitet.
Butler, J. (2010). PERFORMATIVE AGENCY. Journal of Cultural Economy, 3(2), 147-161. https://doi.org/10.1080/17530350.2010.494117
Christensen, M. (2020). Ny udsathed i ungdomslivet. Tidsskrift for Professionsstudier, 16(31), 142-144. https://doi.org/10.7146/tfp.v16i31.122767
Deleuze, G., & Guattari, F. (2013). A thousand plateaus (First edit). Bloomsbury.
Görlich, A., Pless, M., Katznelson, N., & Graversen, L. (2019). Ny udsathed i ungdomslivet: 11 forskere om den stigende mistrivsel blandt unge. Hans Reitzels Forlag.
Hall, L. (2017). Ledelse på læringsudbytte : en analytisk begrebssættelse af ledelse på læringsudbytte tæt på levet ledelsesliv : ph.d.-afhandling. DPU - Danmarks Institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet.
Mørck, L. L., & Munkholm, M. (2016). Social praksisteoretiske analyser af unge i partnerskaber. København: SPUK Udgivet i serie med Unge i Partnerskaber-Veje ud i Virkeligheden.
Mørck, L. L., Schwartz, I., & Christensen, T. W. (2022). Fællesskabende praksisser. I Fællesskabende praksisser. Frydenlund Academic.
Munkholm, M. (2020). Faglig elevsubjektivering: om at blive til i skolelivets fællesskaber, når læringsmål er til stede.
Murphy, T. (2015). Sensemaking: Introduktion til Karl Weick.
Pedersen, F. V., Raecke, C., Mølager, R., Kolbjørn, L., & Mariegård, S. (2022). Fællesskaber mellem kommune og civilsamfund: De fem vigtigste barrierer-og det fælles håb. Samfundslederskab i Skandinavien, 37(2), 90-103. https://doi.org/10.22439/sis.v37i2.6595
Shapiro, D. K., & Jørgensen, R. E. (2021). Lokale integrationsprojekter som flertydige fællesskaber: Prekær inklusion og nye perspektiver på socialt arbejde i civilsamfundet. I Fællesskabende praksisser.
Weick, K. E., Sutcliffe, K. M., & Obstfeld, D. (2005). Organizing and the process of sensemaking. Organization Science, 16(4), 409-421. https://doi.org/10.1287/orsc.1050.0133
Whitehead, A. N. (1985). Process and reality: an essay in cosmology: Gifford lectures delivered in the University of Edinburgh during the session 1927-28. Corrected edition. I Gifford lectures; 1927-28. The Free Press.
Ziegler, M., & Adelskov, T. (2019). Vi er fælles om fremtidens velfærd. Tidsskrift for Arbejdsliv, 21(4). https://doi.org/10.7146/tfa.v21i4.118067
Downloads
Publiceret
Nummer
Sektion
Licens
Forfatteren(ne) giver tilladelse til publicering af artiklen i det aftalte nummer. Forfatteren(ne) bevarer copyright til egne artikler.
SIS’ redaktør har ophavsretten til tidsskriftets design, navn, systematik, særpræg etc. Artikler, der er udgivet i SIS og som er fagligt godkendt af redaktionen til udgivelse, må ikke tilrettes, omredigeres, kopieres eller gengives i uddrag i andre medier uden redaktionens og forfatterens samtykke.
Artikler må ikke offentliggøres af forfatteren(ne) andetsteds uden indhentning af godkendelse fra ansvarshavende redaktør. SIS’ redaktør er dog altid forfatteren(ne) behjælpelig med at udgive artikler i særtryk samt udbrede artiklerne til andre udgivere, men kun efter aftale med forfatteren(ne) og med angivelse af, at artiklen oprindeligt blev publiceret i SIS.